OMNi-BiOTiC® - Jak poradzić sobie z przewlekłym stresem?

Żyjemy coraz szybciej, śpimy coraz mniej i pracujemy pod coraz większą presją. W większości ofert pracy znajdziemy wymaganie „odporność na stres”. XXI wiek nie pieści się z nami. Jak sobie z tym wszystkim poradzić?

Co przychodzi Wam do głowy na myśl o stresie?

Zapewne wiecie, że istnieją różne rodzaje stresu. Istnieją: stres pozytywny (np. ten podczas zawodów sportowych) oraz stres negatywny (np. strach o przyszłość). Ten pierwszy charakteryzuje się krótką fazą napięcia, które szybko mija. Jest co prawda trudny, ale możliwy do opanowania, jednocześnie dodaje nam energii. Z kolei w negatywnym stresie faza przeciążenia utrzymuje się przez długi czas. Objawia się też poczuciem przytłoczenia, bezradności, brakiem racjonalnego myślenia, zirytowaniem i wyczerpaniem. Pojawiają się obawy o przyszłość i wrażenie, że nie wiemy co zrobić ze swoim życiem.

Wiecie, że stres ma wpływ na nasz układ pokarmowy?

Długotrwały i częsty stres prowadzi do „przegrzania” przewodu pokarmowego. Osłabia też krążenie w naszych narządach. Jakie są tego konsekwencje? Ze względu na zmniejszony przepływ krwi do narządów, komórki w przewodzie pokarmowym mogą ulec uszkodzeniu. Co ostatecznie może prowadzić do Leaky Gut (Syndrom Nieszczelnego Jelita). Pozwala także chorobotwórczym zarazkom łatwiej się rozmnażać. Do tego toksyny i patogeny mogą bez przeszkód dostać się do naszego organizmu.

Jaki ma związek jelito z mózgiem?

Co ciekawe, mikrobiom jelitowy wpływa również na funkcjonowanie naszego mózgu. By to udowodnić, przeprowadzono doświadczenie na myszach. Te żyjące w sterylnych warunkach miały zaburzenia w zachowaniu. Przejawiały też zmienioną reakcję na stres. w przeciwieństwie do „normalnych” myszy. Oznacza to, że nasz mikrobiom jelitowy wpływa na nasz mózg, a tym samym na nasze zachowanie. Wniosek z tego jest taki, że z jednej strony dysbioza jelitowa może prowadzić do zaburzeń behawioralnych. Może też przyspieszać postęp choroby Alzheimera oraz demencji. Z drugiej strony zdrowe jelita mogą pozytywnie wpływać na nasze emocje, procesy decyzyjne, a także pamięć. Toksyny w mózgu prowadzą do stanów zapalnych. To w konsekwencji ma wpływ na stan naszej psychiki, może doprowadzić do depresji, neurodegeneracji, czy migreny.

Czy przewlekły stres ma szkodliwy wpływ na funkcjonowanie bariery jelitowej?

Uszkodzenie tej bariery najczęściej prowadzi do IBS (Syndrom Jelita Drażliwego) lub Leaky Gut (Syndrom Nieszczelnego Jelita). Stres powoduje także zaostrzenie objawów u osób z chorobami jelit, takimi jak IBD (Nieswoiste Zapalenie Jelit). Przeprowadzono badania (1) na grupie osób z zespołem IBS oraz na pacjentach ze stanami zapalnymi jelit. Wykazały znaczącą poprawę u tych, którzy spożywali 1 saszetkę OMNi-BiOTiC® Stress Repair 2 razy dziennie. Wystarczyły 4 tygodniach stosowania.

Co jelita mają wspólnego z emocjami?

Przeprowadzono również badania (2) na zdrowych osobach. Sprawdzano w nich, czy istnieje związek pomiędzy przyjmowaniem probiotyków a emocjonalnym podejmowaniem decyzji oraz poprawą pamięci. Suplementacja OMNi-BiOTiC® Stress Repair trwała 4 tygodnie. Stosowanie probiotyku ma istotny wpływ na poprawę funkcjonowania na poziomie behawioralnym, neuronalnym oraz mikrobiologicznym. Było to pierwsze badanie, które tak wyraźnie potwierdziło wpływ stanu jelit na emocje człowieka.

Jak działa OMNi-BiOTiC® Stress Repair?

OMNi-BiOTiC® Stress Repair zawiera 9 naukowo przebadanych szczepów bakteryjnych, które:

  • wpływają na poprawę nastroju u osób z zaburzeniami psychosomatycznymi,
  • niweluje efekty przewlekłego stresu,
  • poprawia szczelność bariery jelitowej (Leaky Gut, IBS),
  • zapobiega kolonizacji patogenów, związanych z chorobą zapalną jelit.

Latem tego roku OMNi-BiOTiC® Stress Repair otrzymał nagrodę za najlepszy probiotyk. Nagrodę została przyznana przez Nutra Ingredients USA. Potwierdza ona, że sięgając po ten produkt, sięgacie po najbezpieczniejszy i najskuteczniejszy probiotyk na rynku.

Badania:

  1. Moser et al., Eur. J. Nutr., pp. 1-12 (2018)
  2. Bagga et al., Gut Microbes, vol. 9, pp. 1-11, (2018); Bagga et al., Eur. J. Nutr., vol. 58, pp. 1821-1827 (2018)