FAQ
1. Czym są OMNi-BiOTiC®? Dlaczego są wyjątkowe?
Produkty OMNi-BiOTiC® to wysokiej jakości synbiotyki, czyli probiotyki z prebiotykami. Każdy OMNi-BiOTiC® jest doskonałą kombinacją przebadanych i świetnie współpracujących ze sobą szczepów bakteryjnych z indywidualnie dopasowaną matrycą prebiotyczną. Każdy rodzaj naszego synbiotyku składa się z innego rodzaju dedykowanych substancji prebiotycznych, co tworzy unikalną kompozycję.
OMNi-BiOTiC® to odpowiednio dobrane ludzkie szczepy bakterii, których synergistyczne działanie zostało potwierdzone także przed procesem liofilizacji. Następnie liofilizat zamykany jest w saszetce jako proszek o gwarantowanym składzie i jakości do końca terminu ważności. Po rozpuszczeniu w wodzie (bądź mleku) bakterie aktywują się, zjadają swoje prebiotyczne menu i wysoce aktywne zasiedlają nasz mikrobiom jelitowy.
2. Dla kogo przeznaczone są OMNi-BiOTiC®?
Synbiotyki OMNi-BiOTiC® przeznaczone są dla każdego, bez względu na wiek i stan fizyczny. Czy każdy potrzebuje synbiotycznego wsparcia? Nie. Jeśli potrzebujesz wsparcia w doborze produktu – zapraszamy na naszą infolinię lub chat. Wybieraj świadomie.
Bezpieczne dla dzieci i kobiet w ciąży.
Synbiotyki OMNi-BiOTiC® są wolne od GMO, nie zawierają drożdży, glutenu oraz laktozy* dlatego mogą być śmiało stosowane przez osoby zmagające się z nietolerancjami pokarmowymi, a także przez wegan i wegetarian.
3. Nie wiem, który produkt wybrać. Czy mogę liczyć na pomoc?
Opis produktów OMNi-BiOTiC® wraz z informacjami ogólnymi oraz polecanym zastosowaniem znajdą Państwo tutaj: https://sklep.omni-biotic.pl/
Jeśli pomimo tego macie Państwo problem z dopasowaniem synbiotyków prosimy o kontakt mailowy: info@omni-biotic.pl bądź telefoniczny: +48 735 587 221 (w godzinach 8:00 – 14:00) oraz za pośrednictwem chatu w prawym dolnym rogu ekranu.
4. Jak długo stosować OMNi-BiOTiC®?
Zalecenia dotyczące długości stosowania są dostosowywane indywidualnie, jednak z uwagi na proces kolonizacji szczepów bakterii w jelitach, minimalny czas spożywania synbiotyków OMNi-BiOTiC® to okres 1 miesiąca.
5. Jak przechowywać OMNi-BiOTiC®?
Synbiotyki OMNi-BiOTiC® powinny być przechowywane poza zasięgiem dzieci w pomieszczeniach o temperaturze od 5-30°C. Nie ma konieczności przechowywania w lodówce.
6. Czy OMNi-BiOTiC® mogą powodować uczulenie?
OMNi-BiOTiC® zostały stworzone jako produkty hipoalergiczne. W przypadku nietolerancji pokarmowej rekomendujemy przedłużony proces aktywacji (min. 30min) każdego z OMNi-BiOTiC®. Gwarantuje to, że skład prebiotyczny zawarty w danej porcji zostanie „skonsumowany” przez szczepy bakteryjne. Jedynie skrobia oporna pozostaje niestrawiona, jednakże uczulenia na nią są niezwykle rzadkie.
7. Czym różnią się szczepy bakterii w poszczególnych produktach?
Szczepy bakterii są indywidualnie dobrane, by stworzyć wysoko wyspecjalizowany zespół bakteryjny, mający na celu wpływ na konkretne procesy. Synergia działania kilkunastu szczepów mikrobioty rdzennej człowieka połączonej w różne zespoły daje zupełnie różne efekty. OMNi-BiOTiC® to celowane probiotykoterapie do określonych potrzeb. Można porównać to do łączenia produktów spożywczych z 5 pojedynczych składników, jesteśmy w stanie stworzyć kilkanaście różnych dań na różne okazje.
8. Czy OMNi-BiOTiC® są przebadane?
Tak (!), synbiotyki OMNi-BiOTiC® mogą pochwalić się dużą ilością badań naukowych oraz klinicznych. Instytut AllergoSan w Austrii, który działa na rynku profilaktyki zdrowotnej, od 30 lat czuwa oraz koordynuje prace badawcze, aby przynosiły one wartościową wiedzę dla świata nauki i medycyny. Badania przeprowadzane są na kompletnych produktach, a nie jak w większości przypadków na pojedynczych szczepach bakterii.
9. O co chodzi w nazewnictwie i oznakowaniu szczepów bakteryjnych?
Nazewnictwo wskazuje taksonomię bakteryjną m.in. klasę, rodzinę, gatunek oraz konkretny szczep bakterii probiotycznych. Litery oraz numeracje przy nazwie szczepu są niezbędne do skatalogowania poszczególnych bakterii. Oznakowanie szczepów (nazwa systematyczna) na pudełku powinna gwarantować zawartość tego konkretnego szczepu bakterii, którego działanie powinno być znane producentowi. Powinno unikać się korzystania z produktów używających w składzie samych nazw gatunków, bez podania nazwy systematycznej oraz ogólnej ilości kolonii CFU.
10. Czy OMNi-BiOTiC® wchodzą w reakcje z lekami?
Nie ma żadnych potwierdzonych danych, aby dochodziło do interakcji OMNi-BiOTiCów z lekami. Nie zanotowano także interakcji z innymi suplementami diety podawanymi w odstępie czasu.
11. Czy OMNi-BiOTiC® można stosować w ciąży? Czy są bezpieczne dla dzieci?
Tak. OMNi-BiOTiC® PANDA został nawet specjalnie stworzony dla kobiet w ciąży oraz dzieci od 1 dnia życia. Pozostałe produkty OMNi-BiOTiC® (poza produktem MikroSan) są bezpieczne dla dzieci od 1 roku życia i podczas ciąży.
12. Czy można łączyć spożywanie dwóch różnych probiotyków?
Naturalnie, można łączyć stosowanie dwóch produktów OMNi-BiOTiC® zawsze jednak o innej porze dnia np jeden produkt rano na czczo, drugi wieczorem przed snem. Należy unikać przyjmowania dwóch produktów w jednym czasie. Warto pamiętać o odpowiednim dobraniu odpowiedniego połączenia suplementacji, dlatego zachęcamy do kontaktu ze specjalistą lub infolinią OMNi-BiOTiC® Polska.
13. Czy dobrze jest zmieniać probiotyki na inne po jakimś czasie ze względu na zawartość różnych szczepów?
Produkty OMNi-BiOTiC® to specjalistyczne produkty. Stosowanie zamiennie różnych produktów tylko po to aby urozmaicić mikrobiotę jest możliwe, lecz nie zalecane gdyż poszczególne synbiotyki mają wykonać swoje zadanie w jelitach, a nie zastąpić zdrowych nawyków żywieniowych, które są najlepszą formą dbania o różnorodność mikrobioty.
14. MikroSan - czy można zażywać w ciąży ze względu na obecność ziół?
W czasie ciąży i karmienia piersią nie zalecamy stosowania MikroSanu, ze względu na zawartość ziół, które mogą zawierać olejki eteryczne lub inne substancje aktywne, które mogą przenikać do mleka matki.
15. Czy probiotyki należy po otwarciu przechowywać w lodówce + data przydatności do spożycia?
Wszystkie produkty OMNi-BiOTiC® dzięki unikalnej technologii liofilizacji, odpowiedniego opakowania nie wymagają przechowywania w lodówce. Bakterie pozostają uśpione aż do momentu aktywacji. Można przechowywać je w temperaturze pokojowej i optymalnej wilgotności. Po otwarciu należy zagiąć saszetkę i nie narażając na wilgotność można spokojnie przechować przez najbliższe dni, spożywając dziennie mniejsze niż cała saszetka porcje.
16. Czy guma guar jest bezpieczna w spożyciu?
Guma guar jest naturalną substancją pozyskiwaną z nasion rośliny Cyamopsis tetragondoloba, całkowicie bezpieczną w użyciu. Produkt OMNi-LOGIC® Fibre, który zawiera w swoim składzie częściowo zhydrolizowaną gumę guar jest bezpieczny także dla kobiet w ciąży, karmiących piersią i dzieci, diabetyków i osób z nietolerancjami pokarmowymi.
Instytut AllergoSan przykłada dużą uwagę do jakości surowców pozyskiwanych do wszystkich produktów OMNi-BiOTiC® oraz OMNi-LOGIC®, wybierając do współpracy najbardziej renomowanych producentów surowców.. Czystość, biodostępność, standaryzacja głównych komponentów, zrównoważony rozwój i dokumentacja naukowa to kryteria wyboru surowców, które używamy w naszych produktach.
17. Dlaczego nie ma więcej szczepów w konkretnych probiotykach?
Szczepy probiotyczne w produktach OMNi-BiOTiC® zostały dobrane w taki sposób, aby idealnie współgrać ze sobą i uzupełniać swoimi właściwościami.
Nie ma konieczności dodawania kolejnych szczepów do zespołu, który wspaniale się uzupełnia.
18. Psssst… słyszysz ten dźwięk? Bądź spokojny!
MikroSan to cenna mieszanka ziół i roślin, która podlega procesowi fermentacji, stąd przy otwarciu może pojawić się dźwięk odgazowywania napoju. To zupełnie normalny efekt, który może wpłynąć nieznacznie na kształt butelki.
MikroSan to naturalny produkt, którego fermentacja została zakończona na etapie produkcji, jednak w niewielkim stopniu może być ona jeszcze kontynuowana do otwarcia produktu. Proces fermentacji zapewniają bardzo dobrą biodostępność substancji roślinnych, co oznacza, że ich aktywne składniki są łatwo i szybko wchłaniane przez organizm.
Czasem na dnie butelki pojawia się osad. Jego obecność jest całkowiecie naturalnym zjawiskiem. Należy wymieszać go z produktem przed spożyciem.
19. Wysyłka
Współpracujemy z firmą przewozową InPost, która oferuje dostarczenie przesyłek do paczkomatu lub do domu klienta.
Zamówienia złożone do godziny 14:00 od poniedziałku do piątku nadajemy jeszcze tego samego dnia. Czas transportu przesyłki zależy od harmonogramu pracy firmy przewozowej, w większości przypadków czas transportu wynosi 1 dzień roboczy.
Swoją przesyłkę możesz śledzić, klikając w link, który otrzymasz od nas mailowo jako podsumowanie Twojego zamówienia, jeżeli przesyłka ma status dostarczonej, a jednak jej nie odebrałeś skontaktuj się z firmą przewozową, która pomoże Ci zlokalizować przesyłkę. Jeżeli potrzebujesz pomocy w wyjaśnieniu sprawy prosimy o kontakt pod nr 735 587 221.